Onze antwoorden op uw vragen: reservering en betaling, annulering...
Bijgewerkt: 8 februari 2024Hoe reserveer ik?
Nadat u uw advertentie op onze site heeft geselecteerd, kunt u direct online of telefonisch een voorreservering maken op 0 820 900 406 (0,112 € incl. BTW / min).
Als u de eerste aanbetaling (30% van het bedrag) per creditcard betaalt, wordt uw voorreservering direct verwerkt. Als u ervoor kiest om met vakantiecheques of via bankoverschrijving te betalen, sturen wij u per e-mail een verblijfsvoorstel. Uw voorreservering wordt verwerkt na ontvangst van uw betaalmethode. Dat betekent dat wij geen optie bieden.Is mijn reservering bevestigd?
De huur wordt bevestigd na ontvangst van de eerste aanbetaling EN na verificatie van de beschikbaarheid door onze vakantieadviseurs. Wij sturen u vervolgens per e-mail een ontvangstbevestiging met het huurcontract als bijlage.
In het geval dat de gewenste huurwoning niet meer beschikbaar is, zullen andere verblijfsvoorstellen aan u worden gepresenteerd (afhankelijk van beschikbaarheid). Als geen van deze voorstellen u tevreden stelt, zullen wij de bankafdruk terugbetalen/annuleren.
Na ontvangst van uw saldo en uw ondertekende huurcontract wordt de toegangsvoucher per e-mail naar u verzonden. Het saldo moet uiterlijk 35 dagen voor uw vertrek worden betaald.
Voor elke reservering die minder dan 35 dagen voor vertrek wordt gemaakt, wordt u tijdens het reserveren gevraagd om de volledige huursom per creditcard te betalen.Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Informatie over uw aankomst ter plaatse wordt u tussen 35 en 25 dagen vóór uw verblijf toegestuurd. Hiermee kunt u contact opnemen met de contactpersoon ter plaatse om uw verblijf te organiseren (aankomst, enz.).Wat dekt de verblijfannuleringsverzekering van Locasun?
De annuleringsverzekering voor uw verblijf die wordt aangeboden bij het boeken dekt annuleringsredenen zoals: annulering of wijziging van door de werkgever betaald verlof, overlijden, ziekte. Met deze verzekering bent u ook verzekerd tegen COVID-19, individueel als ernstige ziekte of bij het ontbreken van vaccinatie hiertegen.
Vind alle ondersteuning van onze verzekeringsmakelaarpartner Gritchen en de annuleringsvoorwaarden door te klikken
hier.
Wat is flexibele annulering voor bepaalde siteaanbiedingen?
Op sommige advertenties is de vermelding “flexibel annuleren” aanwezig. Dit laatste betekent dat u door het reserveren van deze accommodatie tot 21 dagen voor de aankomstdatum uw verblijf kosteloos kunt annuleren.
LOCASUN behoudt echter het betaalde bedrag voor de administratiekosten, evenals de opties en verzekeringen als deze zijn afgesloten.
Wat houdt gematigde annulering in voor bepaalde aanbiedingen op de site?
Op bepaalde advertenties is de vermelding “matige annulering” aanwezig. Dit laatste betekent dat u door het reserveren van deze accommodatie tot 31 dagen voor de aankomstdatum uw verblijf kosteloos kunt annuleren.
LOCASUN behoudt echter het betaalde bedrag voor de administratiekosten, evenals de opties en verzekeringen als deze zijn afgesloten.
Welke betaalmethoden worden aangeboden op Locasun?
Online door:
- Bankkaart
- Paypal
- Bankoverschrijving*: u kunt onze RIB raadplegen door hier. te klikken u>
Vergeet niet uw dossiernummer te vermelden bij de reden van de overdracht. Dit wordt aangegeven in de e-mail met het besteloverzicht die u ontvangt.
Per post (Locasun – Reserveringsservice, 24 rue des Jeûneurs 75002 PARIJS):
- Cheques en vakantiecheques*: vergeet niet uw dossiernummer te vermelden bij de reden. Dit staat aangegeven in de e-mail met het besteloverzicht die u ontvangt.
Tip: Betaal vooraf met uw creditcard en stuur ons uw cheques of vakantiecheques. Na ontvangst hiervan zullen wij uw bankkaart direct opnieuw crediteren.
*Wij herinneren u eraan dat de reservering wordt verwerkt na ontvangst van de betaling en afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie.
Locasun accepteert geen VACAF, e-vakantievouchers, contant geld en de American Express-kaart.
Ik heb een tegoed, hoe kan ik dit gebruiken?
1. Ga naar Locasun.fr of < a href="https://www.locasun-vp.fr/ventes" Locasun-vp.fr.
2. Log in op uw vakantiegangersaccount
3. Vind de huurwoning van uw dromen tussen onze 140.000 advertenties en onze privéverkopen
4. Boek: het tegoed wordt automatisch afgetrokken van het bedrag van het verblijf
Opmerking:
- Indien het bedrag van uw tegoed kleiner of gelijk is aan het totaalbedrag van de nieuwe reservering, dan wordt dit volledig afgetrokken, u hoeft de resterende toeslag alleen te betalen als er sprake is van;
- Indien het bedrag van uw tegoed groter is dan het totaalbedrag van de nieuwe reservering, dan dekt het tegoed het totaalbedrag van deze nieuwe reservering. Het resterende bedrag van het tegoed is altijd beschikbaar in uw account voor een volgende reservering.
Voor overige vragen kunt u altijd contact met ons opnemen:
- via de berichtenservice van uw klantaccount: https://www.locasun.nl/espace-vacancier/mes-reservations.
- via de contactformulieren op onze site: https://www.locasun.nl/contactez-nous?objet=question-contrat.